04:25

Hiçbir İşim Olmasaydı

Murathan Mungan'dan;


hiçbir işim olmasaydı tek işim kitap okumak olsaydı.hayatımı kitap okuyarak kazansaydım.bunun için maaş bağlasalardı bana ve elime çok iyi para geçseydi...

''mesleğinizi çok seviyor musunuz?'' diye soran gazetecileri ''aaa tabi çok seviyorum dünyaya bin kere gelecek olsam gene aynı işi yapmak isterdim'' diye yanıtlasam...

dünyanın büyük kentlerinin bütün eski kitapçılarını,yüzyıllık sahaflarını gezsem,sevdiğim yazarların ilk baskılarını toplasam...

hitit kraliçesi puduhepa'nın rüyalarını yazdığı kil tabletleri okuyabilsem kelt dilinde şiirler,aşk ve rüzgar sözcükleri bilsem,uygurca rüya görsem,latince ilah,ler okusam,platon'un mağarasında gölgelere karışsam,arjantintangolarının argosunu bilsem,çingenelerin yüzyılların yollarına bıraktıkları sözcükleri derlesem,aristo'nun komedyasını bulsam,bütün büyücülerin unuttuğu sihirli kelimeleri ben hatırlasam,onca yıl dünyanın onca yerinden toplayıp biriktirdiğim bütün el yazmalarından en yeni kalın ciltli güzel kitaplara varana dek hepsini raflarına dizdiğim bir
ilk çağ tapınağına benzeyen kitaplığımın serin,küçük,yeşil avlusunda sonsuz uykuya yatsam...

ardımdan insanlar,ne güzel mesleği vardı deseler,

yazık,okuyacak ne çok kitabı kaldı geride...

evet Murathan Mungan ne güzel ifade etmiş benim düşüncelerimi yüreğine sağlık...

0 beyaz: